Ako som použil „pravidlo dvoch minút“, aby som sa prestal cítiť tak ohromený

Rudri Bhatt Patel Rudri Bhatt Patel je bývalý právnik, z ktorého sa stal spisovateľ a redaktor. Jej práca sa objavila v The Washington Post, Saveur, Business Insider, Civil Eats a inde. So svojou rodinou žije vo Phoenixe. Tieto produkty vyberáme nezávisle – ak si kúpite na niektorom z našich odkazov, môžeme získať províziu. Všetky ceny boli presné v čase zverejnenia.   farebné stohy tanierov, pohárov, misiek na polici. Niekto zariaďuje, odkladá alebo vynáša
Kredit: Foto: Sidney Bensimon; Styling rekvizity: Carla Gonzalez-Hart

je to tak ľahké odkladať keď tvoj zoznam úloh príliš dlho. Aj keď ste do istej miery motivovaní, aby ste sa pustili do niektorej zo svojich úloh, pocit potopenia z preťaženia pretrváva. Dobrou správou je, že existuje spôsob, ako zastaviť tento cyklus ešte pred jeho začiatkom: Kľúčom je rozdeliť všetky úlohy na menšie, prístupné kroky, aby vám úzkosť nebránila začať.

James Clear of 'Atómové návyky' sláva nazýva túto filozofiu „ 2-minútové pravidlo “, čo v podstate znamená, že ak dokážete úlohu dokončiť do 120 sekúnd, mali by ste ju riešiť hneď a nečakať na neskôr.



duchovný význam 222

Pre viac obsahu, ako je tento, nasledujú



Túto filozofiu som použil vo svojom profesionálnom a osobnom živote a tiež som ju zahrnul do niektorých svojich ciele starostlivosti o seba . Tu je návod, ako vo svojom živote používam pravidlo dvoch minút.

Vyberte si návyk

Keď som prvýkrát objavil toto pravidlo, skombinoval som všetky úlohy zo svojich zoznamov úloh na jeden kus papiera, aby som získal vizuál všetkého, čo musím urobiť. Všimol som si tri rôzne oblasti – osobnú, profesionálnu a starostlivosť o seba – a rozhodol som sa pre tri najdôležitejšie úlohy v rámci týchto kategórií.



Chcel som sa viac snažiť spojiť so svojimi priateľmi a rodinou. Nie vždy bolo možné telefonovať alebo stretnúť sa na obede či večeri, ale odoslanie SMS alebo e-mailu mojej sestre alebo jednému z mojich priateľov z detstva trvalo menej ako dve minúty. Jednoduché: „Ahoj, chcem sa len pozrieť, ako sa máš,“ nebolo ťažké. Za menej ako dve minúty som oslovil najmenej troch až štyroch ľudí, s ktorými som nejaký čas nehovoril.

V profesionálnom živote som neznášal prebúdzanie sa do plnej emailovej schránky. Rozhodol som sa využiť dve minúty na to, aby som si prešiel správy a odpovedal na dva až tri jednoduché e-maily. Odpovede si zvyčajne vyžadovali pár viet alebo menej a v dôsledku toho bola moja doručená pošta o niečo menej vyčerpávajúca ako deň predtým. Túto techniku ​​som používal aspoň pár minút každý jeden deň. Po týždni skúšania dvojminútového pravidla s mojou schránkou bol pocit preťaženia menej intenzívny a skutočne som odpovedal na niekoľko e-mailov počas dňa.

čo znamená 333?

Vždy sa snažím zlepšiť svoj režim starostlivosti o seba. Keďže moja práca zahŕňa hodiny strávené pri počítači, skúšal som rôzne taktiky, aby som bol menej sedavý. Swing s kettlebellom som začal robiť dve minúty po pár hodinách pri stole. Na konci dňa som dokončil aspoň 50 alebo viac švihov a urobil som si niekoľko krátkych prestávok, aby som sa na minútu (alebo dve) postavil a pohyboval sa.



Kredit: Foto: Sidney Bensimon; Styling rekvizity: Anna Surbatovich

Začnite v najlepšej pozícii

Keď som sa rozhodol pre dvojminútové pravidlo, začal som zvykmi, ktoré som mohol ľahko začleniť do svojho každodenného života: pitie vody, poskladanie niekoľkých kusov bielizne, narovnanie časti domu, ktorá nebola príliš neporiadna, vyloženie umývačka riadu a podobné veci. Zistil som, že najlepší spôsob, ako úspešne použiť toto pravidlo, je prevziať rýchle úlohy, nie obrovský projekt. Napríklad som nedokázal prečítať celú knihu za dve minúty, ale ak by som chcel prečítať viac, mohol by som dostať pár strán do nového románu. To isté platilo pre iné, vyššie ciele, ako je meditácia. Začal som s dvojminútovými prírastkami meditácie počas dňa a na konci týždňa som zistil, že som za sedem dní sedel v tichosti aspoň 15 až 20 minút.

Keď som si začal robiť čas na dvojminútové chvíľky, zistil som, že staviam na týchto krátkych časových blokoch a tieto zvyky sa stali prirodzenou súčasťou môjho dňa. Kľúčom je nájsť cieľ, ktorý chcete dosiahnuť, a rozdeliť ho na malú sériu úloh, ktoré skutočne zvládnete za dve minúty.

Zaviazať sa k procesu

Spočiatku som odmietol, aký „produktívny“ by som bol s pravidlom dvoch minút. Ale po niekoľkých týždňoch práce na niekoľkých návykoch sa tieto mikro-momenty pridali a viedli k menšiemu preťaženiu. Netrávil som hodiny robením úlohy, pretože som si rozvrhol čas na celý týždeň. V prekvapivom zvrate sa môj zoznam úloh skrátil a zistil som, že zo zoznamu vyškrtávam viac vecí. To, že som sa zaviazal k procesu so zameraním sa na tie „najmenšie“ časti môjho zvyku a nestaral som sa o konečný cieľ, mi dal úplne nový pohľad na môj zoznam úloh.

Sledujte svoj pokrok

Aby som mohol merať svoju produktivitu, viedol som si tabuľku svojho pokroku. Uviedol som úlohu a minúty, ktoré som na nej strávil každý deň, a na konci týždňa som spočítal svoj celkový čas. Vizuálne sledovanie môjho pokroku sa stalo motivátorom. V niektorých prípadoch som urobil viac, ako vyžadovalo pravidlo dvoch minút, ale pochopil som, že to bol prirodzený postup rutiny a vykonávania rituálu. Práca na týchto malých krôčikoch mi pomohla zmeniť životný štýl tým, že som premenil svoje preťaženie na činy a pristupoval som k svojim cieľom z inej perspektívy. Vyškrtnutie množstva úloh z môjho zoznamu úloh bolo len bonusom navyše.

Populárne Príspevky