Zoznámte sa s ružovým šumom, pomôckou na spánok, ktorá môže byť účinnejšia ako biely šum

Mnoho ľudí, ktorí zápasili so zaspávaním a spánkom, prisahá na biely šum: neustály okolitý zvuk, ako je popísané Národná nadácia pre spánok , ktorá maskuje rušivé špičkové zvuky ako zabuchnutie dverí, ťažké kroky a nepravidelný hluk z dopravy. Bežným zdrojom bieleho šumu sú veci ako bzučanie ventilátorov, klimatizácií a zvlhčovačov alebo dokonca zariadenia na potlačenie bieleho šumu, ktoré vytvárajú rovnomerný statický zvuk, ktorý môže pomôcť nespavcom.

V komunite so spánkom, ktorý sa snaží spať, však začal robiť vlny-doslova-iný druh hluku. Hovorí sa mu ružový šum a môže byť účinnejší ako statický zvuk bieleho šumu, ktorý v súčasnosti používate na unášanie sa do krajiny snov.



Ružový aj biely šum sú členmi celej farebnej rodiny zvukov vrátane čierneho a hnedého šumu. Zvukom sú tieto farby priradené podľa toho, ako je energia rozložená na niekoľko frekvencií, podľa Healthline.com . Biely šum napríklad pozostáva z energie, ktorá je rovnomerne rozložená na všetky počuteľné frekvencie. Hnedý šum, niekedy nazývaný aj červený šum, pozostáva z vyšších energií pri nižších frekvenciách - myslite na hrom a hlboké, revúce zvuky.



Ružový šum je na druhej strane o odtieň hlbší ako biely šum. Je podobný bielemu šumu v tom, že obsahuje všetky počuteľné frekvencie; na rozdiel od bieleho šumu však energia nie je medzi nich rozložená rovnomerne.

Energia ružového šumu je pri nižších frekvenciách väčšia a so stúpajúcou frekvenciou klesá. To dáva zreteľný zvuk, ktorý je hlbší ako biely šum, Rose MacDowell, vedúca výskumu v Sleepopolis.com , vysvetľuje nám. Ružový šum obsahuje kombináciu vysokých a nízkych frekvencií, ktoré prichádzajú vo vlnách ako vietor, dážď a doslova oceánske vlny.



Takže všetci ľudia, ktorí radi počúvate zvuky oceánu pred spaním, v skutočnosti dávate do práce ružový hluk.

Mnoho ľudí, ktorí spia, sa domnieva, že biely šum robí najlepšiu prácu pri maskovaní akejkoľvek formy znečistenia hlukom, či už ide o smetiarske auto, ktoré zaspáva o 6:00, alebo susedovho psa zavýjajúceho o polnoci na Mesiaci, Bill Fish, certifikovaný tréner vedy o spánku a spoluzakladateľ spoločnosti Tuck.com , hovorí bytová terapia. Skutočnosť, že biely šum je rovnomerne rozložený na frekvenciách, mu pomáha blokovať zvuky, ktoré môžu narušiť náš spánok.

To znamená, že Fish pokračuje, štúdie ukázali, že tieto zvuky s nižšou frekvenciou známe ako ružový šum môžu upokojiť mozog skutočným znížením mozgových vĺn, čo pomáha k zdravšiemu spánku.



Podľa odborníkov, ktorí publikovali štúdiu z roku 2012 o ružovom hluku v Časopis teoretickej biológie , ružový šum znižuje zložitosť mozgových vĺn a môže navodiť stabilnejší čas spánku, čo môže preto zlepšiť kvalitu spánku.

K tomuto záveru dospeli po zaznamenaní signálov elektroencefalogramu (EEG), čo sú signály elektrickej aktivity v mozgu, šiestich testovaných osôb, ktoré boli vystavené 10 minútam ticha a potom 10 minút hluku. Keď bol do experimentu zavedený ružový šum, zložitosť signálov EEG sa znížila a skutočne sa synchronizovala s ružovým šumom, čím sa znížila aktivita mozgových vĺn. Súvisiaci experiment s kvalitou spánku potom ukázal, že účastníci, ktorí boli vystavení ružovému šumu, ukázali významné zvýšenie percenta stabilného času spánku v porovnaní s kontrolnou skupinou.

Pretože emócie a zážitky sú spracovávané počas hlbokého spánku, ružový šum môže tiež posilniť pamäť, dodáva MacDowell. Výskum naznačuje, že ružový hluk by mohol tiež pomôcť koncentrácii počas bdenia.

MacDowell má na mysli štúdia z roku 2017 v ktorom Phyllis Zee, neurologička z Northwestern University, použila ružový hluk na zlepšenie hlbokého spánku u starších dospelých v snahe zlepšiť ich pamäť, pričom nádej je, že ružový hluk môže byť kľúčom k odomknutiu nových liečebných postupov na prevenciu chorôb, ako je Alzheimerova choroba a Parkinsonova choroba. Prostredníctvom svojich experimentov s ružovým šumom Zee a kolegovia dokázali stimulovať oscilácie delta mozgu, ktoré charakterizujú hlboký spánok, a to malo za následok 25–30% zlepšenie pri spomienke účastníkov na slovné páry, ktoré sa naučili večer predtým v porovnaní s liečbou placebom.

Je však potrebné poznamenať, že výskum okolo ružového šumu je stále minimálny. A ako nám hovorí Fish, dôrazne sa odporúča vyskúšať [biely aj ružový šum] a zistiť, čo je pre váš osobný make -up najlepšie.

Aby sme do vašej rutiny pred spaním zaviedli ružový šum, v súčasnosti je na trhu niekoľko aplikácií, ktoré by mohli zmeniť váš život. Pre tých, ktorí používajú Google Play, toto Hnedý hluk, ružový šum a biely šum aplikácia má 4,8-hviezdičkové hodnotenie na základe 934 recenzií. A to Biely a ružový hluk aplikácia v obchode Apple App Store má 4,4-hviezdičkové hodnotenie s 348 recenziami. Všetky aplikácie s prírodným zvukom by mali tiež robiť zázraky s ružovým šumom. Môžete si tiež kúpiť a stroj s ružovým hlukom , podobný bežnejším strojom s bielym šumom.

Sound Oasis Pink Noise Sound Machine39,99 dolárovAmazon Kúpte teraz

A FYI, MacDowell odporúča, aby bol ružový hluk z aplikácií alebo strojov udržiavaný na miernej úrovni, ktorá nepoškodí sluch. Poznamenal.

Ak vám teda biely šum skutočne nerobí dobroty, alebo ak chcete vyskúšať niečo iné (a možno aj efektívnejšie), vyskúšajte fenomén ružového šumu. Môžete jednoducho skončiť tým, že budete mať najlepší spánok vo svojom živote.

Olivia Harveyová

Prispievateľ

Olivia Harvey je spisovateľka na voľnej nohe a ocenená scenáristka mimo Bostonu v štáte Massachusetts. Je veľkou fanúšičkou vonných sviečok, obliekania sa a filmovej adaptácie Pride and Prejudice z roku 2005 s Keirou Knightley. Môžete sa uistiť, že sa jej darí dobre, prostredníctvom Instagramu a/alebo Twitteru.

Nasledujte Oliviu
Populárne Príspevky