Metóda „päť zmyslov“, ktorú som sa naučil na jogovom ústraní, je najmeditatívnejšou súčasťou mojej rannej rutiny

Kristen je spisovateľka na voľnej nohe a domáca osoba so sídlom vo Washingtone, D.C. Špecializuje sa na obsah týkajúci sa domácnosti a životného štýlu a rada pomáha ostatným žiť svoj najlepší život doma aj mimo neho. Romantizuje svoj život od roku 1987 a pravdepodobne ju nájdete popíjať ľadovú kávu, drviť crossfitové cvičenie, navrhovať si svoj ďalší vysnívaný priestor alebo rozbíjať Taylor Swift.   Meditačná miska na betónovom povrchu s rastlinami a zápisníkom
Kredit: Stocksy / Lauren Lee Meditačná miska a rastliny

Vždy, keď si potrebujem ujasniť rozhodnutie, pristihnem sa, že príliš rolujem na telefóne, alebo si len potrebujem oddýchnuť, obrátim sa na domáca meditačná prax . Sedieť v tichu a tichu je pre mňa skvelý spôsob, ako si overiť sám seba, pretože meditácia prináša zameranie sa na prítomný okamih a jeden z mojich obľúbené spôsoby meditácie je naladiť sa na všetkých päť zmyslov.

Pre viac obsahu, ako je tento, nasledujú



Mal som to šťastie zúčastniť sa a jogový ústup v Kostarike pred niekoľkými rokmi, a len čo som vystúpil z lietadla, všetky moje zmysly boli zosilnené, jednoducho preto, že som toho mohol vidieť, počuť a ​​cítiť. Cestovala som v zime, a tak som na pokožke okamžite pocítila teplý vlhký vzduch. Keď som prišiel do ústupového centra, opice vrešťany všade naokolo dávali najavo svoju prítomnosť hlasným, hlbokým zavýjaním. Ovocie bolo najsladšie a najchutnejšie ovocie, aké som kedy ochutnal. Živý výhľad zo sedadla pri kuchynskom stole bol svieži a zelený. Stredisko ústupu sa nachádzalo uprostred džungle a bola to skutočne pastva pre zmysly.



Viac ako ústup, bola to intenzívna joga – držali sme sa pevného plánu. Naše dopoludnia však boli voľné a boli sme povzbudzovaní, aby sme mali nejaký druh osobného ranného cvičenia, či už to bolo zapisovanie do denníka, joga alebo meditácia. Jediným pravidlom bolo, že sme zostali ticho až po raňajkách. Jedna meditačná prax, ktorú nás naučili vyplniť tento tichý čas, bola jednoducho venovať pozornosť svojmu okoliu a pýtať sa sami seba: Čo vidíš? čo počuješ? Čo cítiš? Čo cítiš? na čo máte chuť? Skoré ranné hodiny boli moje obľúbené a praktizovanie meditácie piatich zmyslov bol skvelý spôsob, ako sa uzemniť na začiatku každého dňa, najmä preto, že bolo také ticho a počul som každý kúsok hluku vychádzajúci zo sviežej krajiny, ktorou sme boli obklopení. podľa

Odišiel som z Kostariky hlboko zmenený as arzenálom nových meditačných praktík, ktoré som vyskúšal doma. Samozrejme, keď som bol späť vo svojom byte v Marylande, chcel som praktizovať svoju obľúbenú novú meditáciu a opičie vytie som vymenil za štebotanie vtákov za mojím oknom. A aj keď boli pohľady a zvuky každodenného života oveľa iné ako v Kostarike, zistil som, že prax je rovnaká – pozornosť k prítomnému okamihu môže spomaliť pretekárske myšlienky a uzemniť vás tu a teraz.



Začať s domácou meditačnou praxou nemôže byť jednoduchšie, pretože na začiatok nepotrebujete nič. Meditáciu piatich zmyslov môžete cvičiť doma, kedykoľvek si potrebujete počas dňa vydýchnuť, alebo ňou môžete začať ráno skôr, ako sa začne váš zhon. Ja osobne rád meditujem vonku na balkóne, ale postačí mi to kdekoľvek. Začnite tým, že si sadnete alebo ľahnete do pohodlnej polohy, zatvorte oči a začnite pomaly a zhlboka dýchať. Potom postupujte podľa týchto krokov.

Čo počuješ?

Presuňte svoju pozornosť na všetky zvuky, ktoré počujete. Ak ste vo vnútri, možno počujete bzučanie vašej klimatizácie alebo tikajúce hodiny. Ak ste vonku, možno počujete prechádzať vtáky a autá. Snažte sa neposudzovať zvuky ako dobré alebo zlé, len si ich všímajte. Tiež rád meditujem pri zvukoch prírody, ako sú plážové vlny alebo dážď, a mať slúchadlá v ušiach je skvelý spôsob, ako sa skutočne sústrediť na to, čo počujete. Ak si všimnete, že vaša myseľ blúdi, nebojte sa – vráťte svoju pozornosť na dýchanie a keď sa budete cítiť trochu viac sústredení, presmerujte sa na zvuky. Je úplne normálne mať myšlienky a blúdiaca myseľ neznamená, že ste zlý meditujúci, jednoducho to znamená, že máte mozog, ktorý funguje! S praxou zistíte, že vaša myseľ blúdi menej. Po minúte alebo dvoch presuňte pozornosť na…

Čo cítiš?

Možno, že vo vzduchu pretrváva vôňa vašej čerstvo uvarenej kávy alebo vášho vypraného oblečenia alebo obľúbeného parfumu. Ak nič necítite, nájdite niečo blízko, napríklad sviečku alebo esenciálny olej. Rovnako ako predtým, neoznačujete vône ako dobré alebo zlé - jednoducho sú. Asi po minúte presuňte pozornosť na…



  Uverejniť obrázok
Kredit:

na čo máte chuť?

Ak máte chuť, dajte si so sebou drink alebo občerstvenie a naozaj si nájdite čas na ochutnávku a vychutnanie. Vychutnajte si každé sústo a všímajte si textúry a chute toho, čo jete alebo pijete. A ak so sebou nemáte jedlo ani pitie, zamerajte sa na uvoľnenie čeľuste a jazyka. Všimnite si akékoľvek pocity, ktoré máte v ústach, napríklad ako sa váš jazyk opiera o zuby. Možno tam stále pretrváva náznak vašich raňajok alebo kávy. Pokračujte v dýchaní a ochutnávaní asi minútu.

Čo vidíš?

Je čas jemne otvoriť oči a vnímať svoje okolie. Urobte rýchly prehľad miestnosti, v ktorej sa nachádzate, a potom sa začnite sústrediť na niektoré z menších detailov, ktorým možno príliš nevenujete pozornosť. Všímajte si tvary a farby a všímajte si všetko, čo na vás vyčnieva. Môžete sa tiež rozhodnúť pozrieť sa na jednu konkrétnu vec, ako je kôš alebo krištáľ, alebo naozaj čokoľvek, čo máte doma. Najmä ak máte problém sústrediť sa na celú miestnosť alebo prostredie, jedna vec, na ktorú by ste sa mali pozerať, vám dáva špecifický stred pozornosti.

Čo cítiš?

Posledným zmyslom je hmat a začať môžete už len tým, že si precítite ruky na stehnách. Možno cítite teplo svojej pokožky alebo mäkkosť vášho oblečenia. Môžete sa dotknúť stoličky, na ktorej sedíte, alebo pohovky, na ktorej ležíte. Cítite zem alebo podlahu pod nohami. Postavte sa a dotknite sa jedného alebo dvoch predmetov vo svojom okolí. Dýchajte zhlboka a po minúte sa skontrolujte. Ako sa citis? Cítite sa inak, ako keď ste začínali? Nebuďte na seba príliš prísni, ak sa cítite rozptyľovaní, meditácia je prax ako čokoľvek iné a vždy môžete priviesť svoju pozornosť späť k tomu, čo vidíte, počujete, voniate, ochutnávate a dotýkate sa. Pokračujte vo svojom dni a kedykoľvek budete potrebovať prestávku alebo sa budete cítiť preťažení, vyskúšajte túto meditačnú prax.

Populárne Príspevky